پاورپوینت نظریه رشد زبان چامسکی

پاورپوینت نظریه رشد زبان چامسکی

پاورپوینت نظریه رشد زبان چامسکی در 33 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

مشخصات فایل

تعداد صفحات 33
حجم 4181 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پاورپوینت

توضیحات کامل

پاورپوینت نظریه رشد زبان چامسکی در 33 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت  pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

فهرست مطالب

مقدمه

فرضیه درون‌زاد بودن

محدودیت‌های درون‌زاد

ساختارهای سطحی و ژرف

نکاتی در مورد پیشرفت دستور زبان (گرامر)

زبان اولیه

جمله‌های یک کلمه‌ای

جمله‌های دو کلمه‌ای

رشد دستور زبان

تبدیل‌ها

نزدیک شدن به دستور زبان بزرگ‌سالی

نکات همگانی

رشد زبان چامسکی و نظریه یادگیری

شرطی‌شدن کنش‌گر

بندورا و الگوبرداری

نظریه رشد زبان چامسکی و نظریه رشد پیاژه

 

بخشی از متن

مقدمه

طبق نظریه رشد زبان چامسکی ما تنها به سادگی تعدادی جمله را یاد نمی‌گیریم بلکه به طور معمول، جمله‌هایی را نیز به وجود می‌آوریم. همه ما هنگام نوشتن یا سخن گفتن کار معینی انجام می‌دهیم. این توانایی، از آنجا نشأت می‌گیرد که مجهز به قواعد درونی هستیم که ما را قادر می‌سازند تصمیم بگیریم که کدام جمله‌ها، جنبه دستور زبانی دارند و می‌توانند معنای موردنظر ما را انتقال دهند. ولی از آنجا که ما نظامی از قواعد را دارا هستیم (دستور زبان) می‌توانیم جمله‌هایی را ابداع یا درک کنیم که قبلاً هرگز آنها را نشنیده‌ایم.

دریافت قابل توجه قواعد به وسیله کودکان

چامسکی نشان داده است که قواعد تغییر جمله‌ها، بسیار پیچیده هستند و بنابراین تسلط یافتن آرام و عادی کودکان بر این زمینه بسیارنوآم  قابل‌توجه است. چامسکی خود کودکان را تنها به طور غیررسمی مورد مشاهده قرار داده است. ولی می‌توانیم قابلیت‌های زبان‌شناسی کودکان را با برخی یافته‌های راجر براون که چامسکی الهام بخش او بوده است، نشان دهیم. براون بدون ایجاد مزاحمت برای کودکان، سخنان خودبه‌خود تعدادی کودک را طی چند سال ضبط کرد و ضمن کسب اطلاعات مختلف، دریافت که کودکان، چگونه با سؤالات تأکیدی، جمله می‌سازند. ((اون نمیدونه چه کار انجام بده، می دونه؟)) به سؤال‌های تأکیدی که در پایان هر جمله می‌آید Tag می‌گویند.

رشد کلامی کودک برای ساخت سؤال‌های کوتاه تأکیدی، نشان‌دهنده دیدگاه چامسکی است: کودکان قواعد پیچیده زبان‌شناسی و شیوه‌های آن را در زمانی بسیار کوتاه فرامی‌گیرند. به نظر می‌رسد آنها اکثراً قواعد دستور زبان را در حدود ۶ سالگی، و بقیه آن را تا بلوغ یاد می‌گیرند. آنها بر پایه درک شهودی، نوعی دانش کاربردی برای استفاده از قواعد به دست می‌آورند. آنها به سرعت قواعد زبان خویش و در صورت نیاز، زبان دوم را نیز یاد می‌گیرند.

و …


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود